Tuesday, February 17

mummy sapu bersih

petua #97 :

--> Never, never, never, never, never, never, and NEVER wake up late after a late night out if you are staying in this house. anda tidak akan dapat apa-apa 'blessing' dari mummy selain daripada di leter from the moment anda membuka biji mata, sehingga la ke tegukkan air nescafe yang terakhir.

on a more serious case today, ianya berlarutan sampaiiiiii la ke kk. suddenly IP-KK rasa macam SDK-KK. punya lama mummy berkunyanyang (berleter). partially it was my fault, and partially it was bro's fault.

the fault on my side was that sudah 3 mlm pulang lewat. then, dengan suka-suka hati saya bermalas2an di katil sampai la masa kronik and kritikal sudah untuk bersiap pegi kerja. "b'ulah juwa hantap. ahe mulih, behaie2 bejalan jaan kawan. kawan tah nganya kan di paduli. sudah tah ahe mulih, ahe lagi besiap!" (begaya sgt! lewat pulang, behari2 sudah jalan sama kawan. kawan ja mo di peduli. sudah lah lewat pulang, lambat lagi besiap!) bayangkan how many times that line kena repeat oleh mummy dari IP sampai ke KK.

and the fault on bro's side is tidak lain dan tidak bukan, kunci keretanya di dalam kereta daddy, and daddy sudah bawa kereta nya tu jalan pegi meeting. jadi kita mau pegi keja cemana ni bro?? nda kan nek bas...puhhhh-lease! "aie lain, tdo alam kuita tu, tantu inda ketinggalan kunci. capi-capi juwa!" (next time, sleep in the car, confirm nda ttgl kunci. careless!).

Jadi, oleh kerana kunci kereta yang tiada itu, membuatkan kami terpaksa minta mummy antar. 20 minit rasa macam 20 jam joe! kena marah my mum tu mcm ada re-cap dulu2 time darjah 4 kena antar p school n kena leter2 sebab dpt B in maths. bagus sudah tu B. kalau C maybe di suruh nek bas hahahaha

jadi, kerana la marah yang meluap itu (which we deserve kena marah juga) segala-gala mummy sapu bersih. daripada la saya lewat pulang, sampai ke lewat bangun, sampai ke bilik xbkemas, sampai la ke kedai yang tidak di bagi variasi koordinasi (in my defence, i did do coordination variation, tapi my mum ja baitu yang nda nampak...siap pindah2 kerusi bus) sampai la kenapa i didn't zip my bag (hah??? ini tidak relevan ne). my bro kena lagi teruk. segala benda yang dia sudah modified di keretanya di ungkit. smart. lagi lah teda kait mengait. bila dia kena marah saya hanya mampu senyum KEPUASAN hahahaha kadang2 bagus juga ada kereta STANDARD ne kan bro

bila my mum turun kan me di CP, the last thing dia ngomel tu bikin me mo ketawa ja...
"INI LAGI NE KERETA VIVA NE, KENAPA TAYAR DIA BEGINI NE?? NDA KA KAMU MO TUKAR?? MUMMY RASA MACAM NEK MOTOR JA. KICI2 JUGA NE TAYAR!"

mum, andai kau izinkan, bisukkkkkk juga saya tukar tayar ma rim love love ituuuuue hehehehe. congrats mum, as usual, mummy sapu habis semua topik in 20 minutes. a miracle only an angry mum can do! eeee jgn marah mummy i love u bahhh mmmuah!

2 ::ppl think this is useful:::

i n d e n said...

wahahahaahahahhahha!!

sounds soo like me mama!! but but but, ur mum mcam funny lagi la. LOL. benda nda relevant pun masuk list! hahaha.

p.s: i loike the viva part best! LMFAO!!

.xx.

[JiEy] said...

funny, wait until ko dlm tu krita, rasa macam dlm torture chamber trus hahahaha toast for all mothers with multi-taking abilities like our moms!

 
Blogger design by suckmylolly.com