Wednesday, February 11

high on Nilco

batuk yang semakin teruk, mesti di carikan ubat. sebab rena cakap "kalau lambat pegi doktor nanti kena suntik". kena suntik di mana itu xpayah tanya lah, confirm di pompom. u see, i have problems about going to the dentist atau doctor. somehow i don't like ppl telling me what's wrong when i already know it myself.

untuk memudahkan keadaan (dan meneguk air sambil berenang menyinggah tmpt nina), saya pesan la dgn nina supaya ambil kan ubat batuk dr hospital.

nama ubat itu nilco.
dia bilang di kotak "minum 15ml, di hirup secara perlahan"
being smart, saya pun tuang 10 seja dulu...
bilang org, langkah berjaga-jaga (saya kan smart)
dia bilang hirup secara perlahan, so saya pun hirup la secara perlahan...
eh, perlahan tu if lambat tapi banyak di telan sekali, sama juga pianya kan?
note to self, bukan hirup secara perlahan,
tapi hirup sedikit demi sedikit.
apa la org nilco ne.

then bila ubat tu berkenalan dgn lidah,
waduh lidah pun terus rasa macam mo bueggghh
punya bida rasa nya!!
so leng,
tadi pagi saya bagitau saya minum 10ml kan wpun dos sbnr 15ml,
well itu adalah tipu sebab selepas rasa yang bida tu,
saya kasi tu ubat bkenalan dgn sinki hehehe
tapi skit ja tinggal...
yang saya minum tu lebih dari separuh...

tapi i tell u, nda sampai 30minit sudah ngorok ne...
kuat juga ubat ne wpun sudah di buang di sinki...
di kotak tulis 3x sehari...
uinah jo, kalau 3 kali sehari nda la lagi org dpt bangun tu,
malar ja tidur...
nanti customer saya pun self-service payah juga tu...

nina cakap pantangnya :
1. jgn makan yang berminyak
2.jgn makan yang kacang2
3.jgn mandi n minum sejuk

brabis saya cari di kutak, teda tulis, jadi nda la di ikut hehehe
tapi pantang nombor 3 jgn main2...
if minum sejuk skit ja confirm batuk tu macam keretapi nda pandai berenti

kalau skrang, cek keras dahi tu bue sudah tanding sama keras perut sebab terlampau batuk. macam buat sit up jo perut ne kencangggg pula! uhwerrrrr kannnnncuaaaannnn

(sorry bah, ada hang hang skit my brain sejak makan nilco)

0 ::ppl think this is useful:::

 
Blogger design by suckmylolly.com