Monday, January 12

kambing hitam, seringkali

seringkali, saya jadi kambing hitam.
kata bahasa org kampung2, "i'm always the scapegoat".
merriam-webster bilang scapegoat itu -- b: one that is the object of irrational hostility

Cik sekalian,
sekiranya tak nak dengar,
please jangan tanya.
sekalipun saya tidak cakap,
nda rugi
tanya tu maksudnya mau minta opinion saya, tau?
my opinion.

seringkali, saya itu lah kambing hitam
sebab, untuk mengadili keadaan dengan saksama
mestilah diutarakan yang betul
ya, tidak?
kalau rasa mo dgr suara sendiri,
jgn tanya org untuk tolong adili secara saksama

sekali lagi,
kerana blog yang di blogkan untuk org lain,
mesti ada yang lain terasa,
jadinya,
seringkali saya jadi kambing hitam
len mo d tegur, len pula yang terasa
jadinya,
sekali lagi,
untuk saksama,
mesti saya kata "bukan kamu, bukan kamu"
tapi masih nda di pecaya
jadinya,
jawapan ala artis saya ialah
"no comment!!"
supaya semua puas hati
tapi yang betul
muka puas hati "orang itu" tu macam gigi yang di tambal
di luar smooth
di dalam hati tu deg deg deg manahan rasa
kan enak cakap
"stop stop nda mo lagi nda mo dgr"
saya pun beransur mencari benda lain di buat kalau begitu

heran juga dorang-dorang ne
(maksudnya ramai baini kamu yang begini ne)
dgr nasihat org pun macam dgr Sangkakala berbunyi
berguntur memanggil kiamat
cubalah kamu ada minda kelas pertama
yang sentiasa
"rilek la bro"
kalau mau cari jawapan,
tapi nda mau dari org yang bernyawa (yg kita takut kepandaian nya memintas kita, atau kebodohannya menginjak kita)
cari tu sana Tafsir Quran
lagi senang
banyak betul jawapan yang ada
ya itu dia
nanti ini lagi kita cerita soal agama
lagi org rasa berat macam lori sepuluh tan di hati
tapi di riak muka,
'bertambal' macam gigi berlubang
as if giving the signal
"lagi lagi apa lagi Baginda Rasul anjur kan?"

hehehehe begitu laitu bah kalau org sama2 nda puas hati ato ahhh
ja'a tah kau ja'a bukan aku yang nyuuh

0 ::ppl think this is useful:::

 
Blogger design by suckmylolly.com