Saturday, August 9

aku tersepit!

mana satu kekaseh hati ku?
aku bingung memilih...
yang itu, atau yang ini?
atau harus kah ku madukan saja keduanya, selayaknya hidup ku?
owhhh theeedak! ('oh tidak' dalam gaya dramatik ala2 wayang 60an di mana kekasEh nya meninggalkan dirinya)
harus ku nilai servis, tapi bukan itu adat hidup ku!
selagi bukan milik ku, tak sanggup ku menjamah walau sekadar membelek anggota...


holga baru. holga memang idaman hati ku. holga baru ini 35mm. holga ini chantek. holga ini baek punya! tapi sungguh huduh rupa fizikal nya. betul2 macam kamera mainan atau kamera yang org akan senentiasa salah anggap sebagai 'lapuk' padahal dia adalah lomo. lomo tak lapuk. lomo cool.

owh theeedak.
aku sungguh bingung...
mungkin hasil 'servis' nya dpt ku ukur dan ku timbang?


ghairah aku dibuatnya.




ini. ini lagi masalah satu. ini pun chantek. ini nama oktomat. dia pandai potong gambar jadi 8 macam potong kuih pun ada juga. lybby sudah ada ne, tapi xpernah tgk result dia. ini buat aku bingung. ini buat aku menilai gerhana yang menimpa diri. aku suka action, jadi aku suka la ambil gambar in action. gambar potong 8 pada detik yang bbeza ne memang dpt capture action yang berlaku.

kalau nampak begini, ghairah nda? aku ghairah. aku tersepit.


KALAU SEBEGINI, WALAU APA PUN KEPUTUSAN KU, SAVINGS KU TETAP TERGADAI. BERGADAI UWANG DEMI NAFSU. APALAH AKU KALAU BUKAN INSAN BIASA, PEDAGANG YANG HINA.

Ya Allah, kuat kan Iman ku. pada malam yang larut ini, aku mabuk chenta! bahasa pun sungguh sastera, akibat lah menonton Romeo & Juliet (my fav movie!!). sebelum aku merepek lebih lanjut, better i go to sleep. bsuk mau ambil tini lagi. dia sungguh tidak kisah kalau aku dayus. bagus la tu tini! :)







2 ::ppl think this is useful:::

i n d e n said...

celake~ (emphasizes on the "er" part lol!

i soooo want camera juga baa...lately ive been wanting stuff that i never thought i'd want ni. am thinking of doin some "free-lancing" kono la..i mean just to satisfy ourselves ba kan..

who knows i got talent in photography or artsy stuff?? (i wish!) haha.

o btw, both the cam baik yg huduh dan bikin putung kek tu, sangat chantek! i loike them cos they're unique and diff (n mmg huduh la haha) and not mentioning, kalau ilang, senang ja mo detect pencurinya..whahaahaha..

.xx.

[JiEy] said...

haha!
den, true dat!
dulu i've never terfikir mau suka men camera ne, then it started when my fren got an SLR, trus me pun lajak bah beli SLR satu! siuk juga main camera ne, and i have to give myself an applause la, sebab the only electronic gadgets yang me pandai operate hanyalah a)handphone b)iPod c)laptops d)dvd player. yang lain2 tu, yang perlu kan setting yang lebih, dan juga pemikiran yang lebih panjang, i'd just say 'PASSSSSS' hehehe...
mari la join main camera **poison gila**

 
Blogger design by suckmylolly.com