Wednesday, December 3

aku sakit gigi

pagi-pagi lagi aku bangun penuh keluh kesah. bukan dgn syukur, atau salawat ke atas Nabi Junjungan. tapi dengan penuh hiba....'GIGI AKU SAKITTTTTTT'.

sejak kemarin lagi rasanya mulai lain rasa (berbelit bahasa org sakit gigi ne tau). nina yang sakit gigi sempat lagi ku doa kan syafakallah syifaan ajilan, syifaan la yughadiru ba'dahu saqaman (saja tunjunk starring sb baru di hafal dari buku). akhirnya aku harap org yang bacakan aku Syafakallah. bengkak nya gusi bukan main. sah aku terjangkit dari nina melalui sms hahahahaha (lawak xbrapa bijak).

sepanjang hari duduk lesu, tiada mood. gigit nasi pun kurang nikmatnya. tapi kenyang tetap kenyang! tgk di cermin, cek gigi. terus rasa lagi lagi tiada mood! Gigi depan ne parah betul sudah buruknya....sudah 7 bulan i keep on pushing myself to go to the dentist to fill it. but everytime mau pegi pun in my heart i'd say 'ah malas lah, karang di ceknya gigi ne, bukan satu tapi 4 yg mau di tambal! malas mau dgr doktor Arab tu berceramah'. bukan apa, nda juga boleh tambal 4 one go kan. aku pun bukan selalu boleh dpt cuti (kalau cuti pun mau pegi bfoya, bukan mo meradu sakit!). if buat 4 dalam satu hari, kering la aku bulan tu membayar tambal gigi. percuma-cuma lah dpt gigi yang usai n dpt mengunyah, tapi apa lagi mau di kunyah kalau dlm mulut saja harganya sudah 2-3ratus...

Planning 200entah (that's vocalize as dua ribu entah, as in i dunno in what year will i fully achieve semuanya)
1. kumpul duit untuk tambal gigi
2. tambal gigi rabbit yang menjadi aset utama dalam mengurat (it works i tell u!)
3. kerja lebih kuat.
4. kerja lebih kuat.
5. kerja lebih kuat.
6. jgn berbelanja on unnecessary stuff like baju, bag, knick knacks.
7. my trip pg tomei hari tu adalah trip TERAKHIR sehingga lah aku balik umrah.
8. kumpul duit lagi untuk persiapan umrah (baju kurung, ihram, belanja)
9. TIDAK BOLEH SELALU MAKAN SEDAP2 sebab itu mahal & membazir. membazir itu saubat syaitan.
10. berjimat on phone bill
11. pastikan tiap2 bulan bajet cukup untuk bayar ASB

daripada nombor 1 sampai 11 (aku yakin ada penambahan), it seems like mengecil lah ruang sosial ku jadinya bila semua yang di buat di kengkang kewangan. friends, aku tarik diri sebagai big spender. silakan penuhkan ruang kosong ku. makasi.

MasyaAllah. patutnya kita selalu bersyukur dan jgn terlalu berkira. Mudah2an di buka pintu rezeki dan rezeki yang ada skrang pula sentiasa berkah...insyaAllah makbul menjelang Maal Hijrah.

gigi ku sakit! bila lah dia mo berenti tumbuh ne, besar betul my wisdom ne sampai 1 tahun lebih masih belum stop meng'wisdom' kan diri. gusi ku kimut-kimut. aduiii...

money....does make the world go round....

harap kawan-kawan ku mau di bawa makan roti kosong lepas ne. Tuhan bantu aku, amin.

0 ::ppl think this is useful:::

 
Blogger design by suckmylolly.com