Sunday, March 8

debaran jantung ku...

malam ini, bukan seperti malam biasa. aku ber'uzlah, seorang, sepi, tenggelam dalam bacaan. 'uzlah, yang hanya hadir aku, Dia, dan kekasih hati.

bacaan yang semakin lama semakin di selami. sampai hati mu perempuan Yahudi! kau racuni kekasih ku satu-satunya...LAKNATULLAH!

tangis semakin teresak...saat kekasih mengulang "Umati, Umati, Umati" saat bertemu sakarat. sungguh cinta kekasih hati ini pada perjuangannya. tangisannya kala berkata "fitnah sudah dtg" di iring tangisan sendiri.

Hari Kebesaran mu, Muhammad bin Abdullah, Imam segala Imam, pemegang mukjizat terbsar, Quran al-Karim.

Allah humma solli a'la sayidina Muhammadin tibbil qulubi wadawa iha,
wa a'fiatil abdani wa shifa iha,
wanuril absori wadi ya iha,
wa a'la alihi wa sohbihi wa salim.

Ya Allah, Limpahkanlah rahmat ke atas junjungan kami Nabi Muhammad s.a.w yang menjadi doktor (tabib) segala hati dan ubatnya, yang menjadi penawar semua badan dan penyembuhannya, yang menjadi penerang segala pandangan (mata). Juga limpahkanlah rahmat kepada kaum keluarganya dan para sahabatnya.

Satu-satunya lelaki pujaan hati, teratas dari segalanya, kekasih yang sering di rindui, Muhammad bin Abdullah. 12 Rabiulawal - hari kebesaran mu.

Engkau al-Mahi; pelenyap kekafiran, al-Hasyir; pengumpul manusia dgn dua kakinya, al-'Aqib; tiada tertadapat Nabi setelah mu, dan al-Muqaffa; org yang di hormati. Engkau, ana habibi...

0 ::ppl think this is useful:::

 
Blogger design by suckmylolly.com