Friday, February 27

simply observation

di kala ujung bulan ne, sgt senang untuk kita people's occupations from the way they drive. but this method only applicable during the last 2-3 days of the month.

observe this :

  • anybody driving slow, on left lane and windows down adalah org2 yang ndada duit minyak n cuba tahankan minyak dlm tank sampai ke pay-day. drive tu maintain rpm 2 atau 2.5 nda lebih dari itu. tingkap di turunkan untuk 2 reason. satu, nda mo pakai aircond untuk lagi lagi jimat minyak. and kedua, buka tingkap tu sebab tangan sudah ready di door panel mo melambai org if ada yang honk marah2 kenapa lambat. nah, siapa2 yang drive on this left lane adalah peniaga (ehem2, saya sendiri), pekerja swasta, kontraktors, freelancers, suppliers (ini srupa sama tu kontraktor pula kan) dan semua pekerjaan yang bergantung pada perkiraan akaun satu bulan penuh tu siap baru di keluarkan gaji.
  • pastu di saat2 semua org kering ne, ada la juga kereta yang drive macam hantu...laju ja memotong n very generous with the honking (honking org right lane). waktu org steady rpm 2 atay 2.5 tu dorang hentam tekan minyak sampai 3 atau 4 rpm....tau la kan, org sudah gaji, minyak pun full tank. if habis pun isi ja lagi. nah ini dia org yang memandu di right lane adalah org2 government yang gaji pada 20an haribulan (saya tidak tau brapa haribulan tu biasanya, tp selalu tym2 25 kedai mulai sesak).
so u see, hari ne and esok is the best time untuk kamu observe apa yang saya sudah observe berbulan-bulan lamanya. u will find that it's an honest observation.

Tahap minyak :
E - Enough, bukan empty
F- Finish, bukan full

tahap minyak saya? macam rasa mo nek basikal p kerja today hehe

28-February-2009 saya edit ne post sebab ada fening2 skit tulis right and left tu tbalik2. tau2 la ba, org baby songsang dlm perut dulu, ayat pun pandai songsang. fyi, ckit lagi i write tadi 31-February-2009. ujung bulan kunun jon! hehehehe (i have too many free time, i know)

2 ::ppl think this is useful:::

Rena FR said...

Sya love post ko yang ini.
Smart observation.
Cant wait to check once I have my license!

H.A.R.A.P.A.N

[JiEy] said...

H.A.R.A.P.A.N.com.my hahahah

 
Blogger design by suckmylolly.com