Friday, February 27

simply observation

di kala ujung bulan ne, sgt senang untuk kita people's occupations from the way they drive. but this method only applicable during the last 2-3 days of the month.

observe this :

  • anybody driving slow, on left lane and windows down adalah org2 yang ndada duit minyak n cuba tahankan minyak dlm tank sampai ke pay-day. drive tu maintain rpm 2 atau 2.5 nda lebih dari itu. tingkap di turunkan untuk 2 reason. satu, nda mo pakai aircond untuk lagi lagi jimat minyak. and kedua, buka tingkap tu sebab tangan sudah ready di door panel mo melambai org if ada yang honk marah2 kenapa lambat. nah, siapa2 yang drive on this left lane adalah peniaga (ehem2, saya sendiri), pekerja swasta, kontraktors, freelancers, suppliers (ini srupa sama tu kontraktor pula kan) dan semua pekerjaan yang bergantung pada perkiraan akaun satu bulan penuh tu siap baru di keluarkan gaji.
  • pastu di saat2 semua org kering ne, ada la juga kereta yang drive macam hantu...laju ja memotong n very generous with the honking (honking org right lane). waktu org steady rpm 2 atay 2.5 tu dorang hentam tekan minyak sampai 3 atau 4 rpm....tau la kan, org sudah gaji, minyak pun full tank. if habis pun isi ja lagi. nah ini dia org yang memandu di right lane adalah org2 government yang gaji pada 20an haribulan (saya tidak tau brapa haribulan tu biasanya, tp selalu tym2 25 kedai mulai sesak).
so u see, hari ne and esok is the best time untuk kamu observe apa yang saya sudah observe berbulan-bulan lamanya. u will find that it's an honest observation.

Tahap minyak :
E - Enough, bukan empty
F- Finish, bukan full

tahap minyak saya? macam rasa mo nek basikal p kerja today hehe

28-February-2009 saya edit ne post sebab ada fening2 skit tulis right and left tu tbalik2. tau2 la ba, org baby songsang dlm perut dulu, ayat pun pandai songsang. fyi, ckit lagi i write tadi 31-February-2009. ujung bulan kunun jon! hehehehe (i have too many free time, i know)

Thursday, February 26

jgn layan saya begitu

ini, in conjunction dgn post rena on her blog. she's true. sometimes kan customers or people in general can act macam SAMPAH.

what i can't stand is this customers kan yang suruh kita menggali tu barang yang dia mau and refuse untuk percaya i have cuma satu design satu saiz. AUNTY, saya ini b-u-t-i-k. nanti if saya ada 4 size design yang sama, pandai juga kamu panas. pandai2 kamu mau marah saya as if saya ne salesgirl yang pemalas nda mo cari saiz. in the first place saya bukan salesgirl ah.

then ada lagi jenis customer yang nda pakai baju kurung hari-hari, or nda biasa pakai baju kurung. dia blang besar konon. mo yang kecil konon. eh helo, baju kurung memang pakai longgar tau. nda kan u size L mau pakai size S?

bukan lah maksudnya saya provide bad customer service.
most of my customers becomes my friends bah juga after years and years serving.
tapi tolong jgn masuk n jeling saya,
memang confirm pacahhhhhhhh la neee!! hehehehehe
kamu ne mo di ajar please & thank you baini myb kan
please be good to me, thank you. hehehe

Tun Mahathir


pehhhhhhh ini betul2 bikin panas hati yang membaca news on 24th of February.
I don't even bother to know who suggested that Pak Lah should get MENTERI KANAN
excuse me ya,
saya bukan anti-kerajaan ka pro-kerajaan ka (given my situation)
tapi saya itu pro-Tun M! (personal punya view, sila jgn kaitkan dgn sepa2 di atas saya ya)
mengapa dulu Tun M berhenti menjadi PM tiada pihak mau bg beliau post MENTERI KANAN ne?
lepas tu skrang apa pun yang dia cakap,
confirm 10 hari kena bombard
everything he says, magnify x100
it is claimed that Pak Lah seharusnya di bagi post MENTERI KANAN sebab beliau
banyak menyumbang kepada masyarakat, dan byk membawa pembaharuan pada Malaysia
ohooo need i say more
Tun M nda buat apa2 ka?
somehow, ini tidak betul, dan sgt bikin panasssss

Wednesday, February 25

mengapakah

uwah skrg saya menjadi target kawan2.
mengapakahhhhh
saya share jujur dan ikhlas
ini macam kes di kasi kena ja ne!!
tapis tapissssss
sepa2 perlu tapis tu sila tapis
hari2 saya kena peluru bullet ammo pasal hal yang sama
owwwwwhhhh plssssss friends,
tapis is the keyword!
huehuehue
kiri kanan di dunia cyber ne penuhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh dgn benda tak bertapis
nda abis2 kena teaseeeee sakit hatiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
thx tho,
niat kamu suci saya tau

Monday, February 23

Rena Jahat

RENA JAHAT DIA TANYA SAYA SOALAN PALING BIKIN HOT DI DUNIA.
ciss begini ko ya geng,
baik2 saya bagi ko masuk kedai saya,
saya bagi ko duduk lagi di kerusi yang empuk,
boleh2 ko main2kan hati saya dgn soalan

"KENAPA KO KACAU BOYFRIEND SAYA?"

wahalahhhhhhhhhh dgn jelingan mata lagi!
ini org, master of imitating people la aku rasa
hebat ilustrasi dia hahahahaha

terus bah dari jam 2 sampai jam 5.30 (rena datang lagi balik jam 5.30) c Jehan tidak keharuan terusssssssssss hahahahahahahahahaha saya tak maki awak ye sayang, tapi saya quote one of my friend say "MF punya kawan!" hahahaha

tapi ko tau saya sayang ko bah hehe
buktinya, a blog dedicated to u and only u

megi itik

ini hari, myb sebab terlampau lapar, balik umah tu trus barrrrrrrrrrrrr p dapur. hah?? xda makanan?? alamakkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk

itu saya tau sudah tu, itu tanda2 mummy merajuk tahap dewa da ne...
pesanan ringkas dr mummy...
"kalau selalu balik lambat, nda ampitan makanan ah!"

mula2 mo pura2 nda lapar...jadi nek la pegi mandi...limpang2...btext....

uinah jo, memang nda boleh lagi di tahan rasa lapar ne, sudahlah tadi tghari ja makan, bekpes pun nda sempat (kes lambat bgn).

dgn langkah ala ninja (yang mcm bertinting tu, yang cem pencuri tu) saya pun turun p dapur n dgn xtau malunya mengurah (membongkar) tempat2 megi. jumpa la MEGI ITIK. uwah, bue di cuba ne.

lapar jo, tahap parkinson maybe, yang ketar2 ne. belum lagi mendidih air, sudah di kasi masuk mee nya. mcm palui2 pun ada. percuma-cuma malam ne makan megi kembanggggggg sudah la lapar, yang itik ne lagi tinggal satu bungkus.

pajal ja bawa tidur ne perut lapar...bisuk mo bangun awal ada meeting bar bar barrrrrrrrr

p/s: cemana mo kawin masak megi pun nda pas...matai, rejectttttttttt

Wednesday, February 18

today's random things

seems like me and bestie ada persamaan. kami suka buat random things for today.

1. sorry bestie, awak sudah beberapa kali drop by di kedai tapi saya sentiasa occupied. sorry ah, bsuk2 u dtg, i layan baaaaaeek punya hehehe

2. jahat ba kan kedai2 fon di kk ne (uisnah org kk ne). sudah lah di kasi bagus tu fon, dia bagi lagi balik tu lcd yang rusak. macam mayat minta di tanam pula. emo la skit org kedai, jgn la di beri bangkai itu. ada sentimental value tau. hehe.

3. gigi saya ok sudah. ini kali betul2 makan kacang 1 kg pun ok.

4. punya stupid ne show i'm watching now...greatest american dog. rancangan tiada motif dan tiada unsur hiburan langsung.

5. sakit hatiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii gaji slalu baki (ney, p la cari kerja, belikan kaka u ne kasut hehe)

6. itu perempuan tembirang slalu jeling saya di tandas, ko tunggu ko ah. pacah la ne.

7. hah? c key di oz sudah? hah? patut la saya rindu hehehe...babe uiii...bila kita mo p ambil gambar sawah ituuu...

8. tini tadi buat sign mati p cancel dia punya coffee-whatever (ada mcm seminar or something) untuk dtg jumpa kami p beach. sekalinya nda sampai2.

9. KALAU TIADA BAC SUDAH DI KK, KAMU CARI SAJA DI TG. ARU. sana laitu kami kc halau nyamuk pakai asap (aksi kurang bijak ini). dari dulu dk mau buat unggun api kunun. trip campfire beeeeehhhh teda teda ne org kk ne

10. i was going thru my facebook, tgk2 highsch friends punya pics...nerds, will always be nerds.
tiada harapan bagi kamu.

11. as for me, nakal will always be nakal. ya saya laitu panjat pagar dkt surau di all saints tu. saya la tu yang kc jadi rumah di bawah bukit sung siew tu jadi markas (markas apa sila lah jgn tanya ah)

12. punya besar tu Pau Ina di bawah jambatan kk plaza. pernah masuk paper tu waktu bulan puasa.

12.5 saya nda pernah pula makan tu pau, limpas2 sija.

13. some ppl insist on having one and only one (about everything that matters)

14. this is turning out to be boring :(

Tuesday, February 17

mummy sapu bersih

petua #97 :

--> Never, never, never, never, never, never, and NEVER wake up late after a late night out if you are staying in this house. anda tidak akan dapat apa-apa 'blessing' dari mummy selain daripada di leter from the moment anda membuka biji mata, sehingga la ke tegukkan air nescafe yang terakhir.

on a more serious case today, ianya berlarutan sampaiiiiii la ke kk. suddenly IP-KK rasa macam SDK-KK. punya lama mummy berkunyanyang (berleter). partially it was my fault, and partially it was bro's fault.

the fault on my side was that sudah 3 mlm pulang lewat. then, dengan suka-suka hati saya bermalas2an di katil sampai la masa kronik and kritikal sudah untuk bersiap pegi kerja. "b'ulah juwa hantap. ahe mulih, behaie2 bejalan jaan kawan. kawan tah nganya kan di paduli. sudah tah ahe mulih, ahe lagi besiap!" (begaya sgt! lewat pulang, behari2 sudah jalan sama kawan. kawan ja mo di peduli. sudah lah lewat pulang, lambat lagi besiap!) bayangkan how many times that line kena repeat oleh mummy dari IP sampai ke KK.

and the fault on bro's side is tidak lain dan tidak bukan, kunci keretanya di dalam kereta daddy, and daddy sudah bawa kereta nya tu jalan pegi meeting. jadi kita mau pegi keja cemana ni bro?? nda kan nek bas...puhhhh-lease! "aie lain, tdo alam kuita tu, tantu inda ketinggalan kunci. capi-capi juwa!" (next time, sleep in the car, confirm nda ttgl kunci. careless!).

Jadi, oleh kerana kunci kereta yang tiada itu, membuatkan kami terpaksa minta mummy antar. 20 minit rasa macam 20 jam joe! kena marah my mum tu mcm ada re-cap dulu2 time darjah 4 kena antar p school n kena leter2 sebab dpt B in maths. bagus sudah tu B. kalau C maybe di suruh nek bas hahahaha

jadi, kerana la marah yang meluap itu (which we deserve kena marah juga) segala-gala mummy sapu bersih. daripada la saya lewat pulang, sampai ke lewat bangun, sampai ke bilik xbkemas, sampai la ke kedai yang tidak di bagi variasi koordinasi (in my defence, i did do coordination variation, tapi my mum ja baitu yang nda nampak...siap pindah2 kerusi bus) sampai la kenapa i didn't zip my bag (hah??? ini tidak relevan ne). my bro kena lagi teruk. segala benda yang dia sudah modified di keretanya di ungkit. smart. lagi lah teda kait mengait. bila dia kena marah saya hanya mampu senyum KEPUASAN hahahaha kadang2 bagus juga ada kereta STANDARD ne kan bro

bila my mum turun kan me di CP, the last thing dia ngomel tu bikin me mo ketawa ja...
"INI LAGI NE KERETA VIVA NE, KENAPA TAYAR DIA BEGINI NE?? NDA KA KAMU MO TUKAR?? MUMMY RASA MACAM NEK MOTOR JA. KICI2 JUGA NE TAYAR!"

mum, andai kau izinkan, bisukkkkkk juga saya tukar tayar ma rim love love ituuuuue hehehehe. congrats mum, as usual, mummy sapu habis semua topik in 20 minutes. a miracle only an angry mum can do! eeee jgn marah mummy i love u bahhh mmmuah!

Saturday, February 14

odd revelation


Pangarap Ko
maging isang tulay

hindi ko mapipigil ano man sabihin nila

Matarik man ang natatanaw

ibig mo parin ang

ang siyang sumisigaw

Pangarap Ko

maging isang tulay

hindi ko papaigil mga tao nais narin makatawid

labis ko sayo lamang itatanaw

ibig ko ito ang siyang sumisigaw.

'di na kailangan ng tahanan

sapat na ba ang pag-ibig?

hindi ito ang oras isipin

ang sarili at ang sariling ambisyon

Pangarap Ko

maging isang tulay

hindi ko mapipigil ano man sabihin nila

matarik man ang natatanaw pag-ibig mo parin ang siyang isisigaw...
***
ako ay palaging maghintay, kahit gaano katagal...
dahil ang puso ay dito upang manatili...
(nda payah di cari, biar ja saya yang tau)
favourite song ko para sempre!
my favourite song forever! :P
(walaupun tida ku tahu maksudnya sepenuhnya huehuehue)

Friday, February 13

pindaan

hari ini semua org sibuk n tinggalkan saya :P
rena, kau keluarkan 100 kereta ka hari ne di sebelah pagi??
nina, kau tu kasih kaya semua sudah doktor on call??
nony, kau skrg bangun jam 1 petang ka??
tini, ooooo smp hati dikau, saya sorg ja di khamis ini (ini budak saya bg excuse sb dia kiut pastu dia tu pegi lawat c zul, nda kan malar jumpa saya ja)

hari ini batuk itu teruk.
batuk itu bikin saya pening kepala sebab dia barrr barrr barrr rasanya di otak everytime cough
politely customer saya tanya,
"batuk dik?"
dalam keadaan emo itu rasa mau jawab "nda bang, men skateboard saya ne"
bila tgk buku mata tu pinar-pinar nda tau apa sudah di baca...
if telan nilco ne confirm customer self-service
bak kata along
"bah bagus lah tu praktis, manatau kita buka franchise besar macam McD, org pun layan diri"
ngam la...ujung tahun di audit nda dpt kita bonus bro!

hari ini saya itu byk berdiri di hujung kedai,
tgk org di bawah macam semut (kegemaran ini kalau kerja di karamunsing mmg melihat HARAPAN di bawah)
ainah, teda harapan semua org di bawah ne,
cuba la buka lazo,
ini roadshow kia pula aaaaiiiihhh
pening pening kepala peninggggg

oh yes another scary customer 2 hari lalu
(random i know, ini cerita bangas)
selama saya kerja baru that time i hear this words come out from my customer's mouth
nasib perempuan, kalau lelaki lama sudah di barrrrrrrrr daras2
"say, kok tetek nenek gedek ya macam mbak ini"
dgn telunjuk nya menunding u-know-where
"ahhh ngakk mak, kok mbak ini lebih gedek gitu"
lalu, size saya di tanya...
nasib before saya jawab dia cakap
"maksudnya size blousenya mbak"
nasib kamu tu tetamu di sini Sabah n tgh mencari hadiah utk c nenek di kampung
start hari ne saya pakai tudung yang di turunkan sudah.
jgn sampai ada yang menunding!

rasanya bawa tidur ini adalah bagus ne,
makasi nilco, ko la harapan bagi saya tidur after last week berantakkan try tidur!

p/s: ini ada pindaan terhadap 25 random things itu. number 16 ka 17 tu (of which i don't care sudah) KONTRAKTORS adalah out. termasuk customer yang mencari batik tu (scary ah ren?) saya itu prefer PAKAR COMPUTER. pindaan di terima atau tidak itu saya tidak peduli, saya pinda blog saya sendiri baini, suka hatiiiiiiiiiii

Wednesday, February 11

high on Nilco

batuk yang semakin teruk, mesti di carikan ubat. sebab rena cakap "kalau lambat pegi doktor nanti kena suntik". kena suntik di mana itu xpayah tanya lah, confirm di pompom. u see, i have problems about going to the dentist atau doctor. somehow i don't like ppl telling me what's wrong when i already know it myself.

untuk memudahkan keadaan (dan meneguk air sambil berenang menyinggah tmpt nina), saya pesan la dgn nina supaya ambil kan ubat batuk dr hospital.

nama ubat itu nilco.
dia bilang di kotak "minum 15ml, di hirup secara perlahan"
being smart, saya pun tuang 10 seja dulu...
bilang org, langkah berjaga-jaga (saya kan smart)
dia bilang hirup secara perlahan, so saya pun hirup la secara perlahan...
eh, perlahan tu if lambat tapi banyak di telan sekali, sama juga pianya kan?
note to self, bukan hirup secara perlahan,
tapi hirup sedikit demi sedikit.
apa la org nilco ne.

then bila ubat tu berkenalan dgn lidah,
waduh lidah pun terus rasa macam mo bueggghh
punya bida rasa nya!!
so leng,
tadi pagi saya bagitau saya minum 10ml kan wpun dos sbnr 15ml,
well itu adalah tipu sebab selepas rasa yang bida tu,
saya kasi tu ubat bkenalan dgn sinki hehehe
tapi skit ja tinggal...
yang saya minum tu lebih dari separuh...

tapi i tell u, nda sampai 30minit sudah ngorok ne...
kuat juga ubat ne wpun sudah di buang di sinki...
di kotak tulis 3x sehari...
uinah jo, kalau 3 kali sehari nda la lagi org dpt bangun tu,
malar ja tidur...
nanti customer saya pun self-service payah juga tu...

nina cakap pantangnya :
1. jgn makan yang berminyak
2.jgn makan yang kacang2
3.jgn mandi n minum sejuk

brabis saya cari di kutak, teda tulis, jadi nda la di ikut hehehe
tapi pantang nombor 3 jgn main2...
if minum sejuk skit ja confirm batuk tu macam keretapi nda pandai berenti

kalau skrang, cek keras dahi tu bue sudah tanding sama keras perut sebab terlampau batuk. macam buat sit up jo perut ne kencangggg pula! uhwerrrrr kannnnncuaaaannnn

(sorry bah, ada hang hang skit my brain sejak makan nilco)

Monday, February 9

special order

hari ini kami berharap mau mkn:
1. McD Spicy Chicken McDeluxe triple meat patty
2. Bubur Ayam McD + telur masin (telur itik ato bah)
3. Bubur Ayam McD + Chicken wing
4. Double Cheeseburger "Special" sebab tambah telur bungkus satu

ini adalah penangan saya dgn nina yang lapar tym tengahari tapi belum dpt keluar sebab sibuk. hebat imaginasi kami sampai mereka2 menu baru hehehe

tapi oleh sebab tempat makan yang masih full, me n rena nda jadi pegi makan, and when saya balik ke kedai, tidak lama selepas itu Hajjah Izzah dtg memulakan interviewnya untuk research Master level nya itu. so saya pun akur sebab saya pun ada a few topics i want to ask her. habis discussion pun sdh ba'da Asr. terlewat untuk makan so decided to have a quick bite with daddy saja on my way home.

Ya Hajjah, Jazakallah Khairan! Bi Idznillah, ajarkan juga ilmu mu pada saya. Allah yaftah 'alaik, Ya Hajjah. Allah yaftah 'alaik.

cough cough cough. ini adalah ketulahan tidak dgr nasihat. kan sudah batuk. this is gonna take weeks for me to recover from :(

me : daddy, u look cute la pakai jubah jalan2 di likas. mcm polar bear fresh n white
dad: hmm, kutuk la kutuk. mcm fresh n white punya beruang pun still ur daddy kan...si anak polar bear juga kan?
me : bah bah bah menang menang lah

Sesungguhnya kamu hanya memberi peringatan kepada orang-orang yang MAHU mengikuti peringatan dan yang TAKUT kepada Tuhan yang Maha Pemurah walaupun dia tidak melihat-Nya. Maka berilah mereka khabar gembira dengan keampunan dan pahala yang mulia (36:11)

21 years ago


from time to time, saya sgt rindu dgn our old houses in Sandakan...
specially that two yang di Ladang Sabah, Moynod...
this pic was taken at our first house there...
like colonial style gitu atas bukit...
rindu tu bunyi org potong rumput early in the morning...
then we have a staircase dr blakang rumah connect pegi dapur...
kami 3 bradik usually duduk sana n makan pisang goreng panas...
uhu...rinduuuu sgt that time....

yes, pic di atas, saya myb baru 3 years old,i don't remember...
jadi ini mengukuhkan lagi statement saya dlm my previous blog di mana i said that tym kecil saya kurus bah hehehe...
skali besar barrrrrrrrrrrrrrrrrr jadi besar!

i always always always have the fringe style when i was small...
always dressed in pink...
PUFFY pink dresses..
i was the only girl that time,
kesukaan my parents play dress-me-up ehehehe

this pic muka tgh masam sebab kena gigit nyamuk yet nobody p peduli pun??
eeeee menyamalllllll hehehehe

Ladang Moynod, Saya Cinta Awak.
if i can turn back time, i'd want to stay there sampai bila2 plsssssssss....

Saturday, February 7

25 randoms thing bout me

i was somehow 'tagged' by bestie, so saya teruskan (plus i have nothing to do).

1. i fall in love fast & furious style. no hesitation, no consideration. so that's mostly why i fall so hard sometimes bila sudah PUTUS CINTA (ouch)

2. i'm still my daddy's girl. will always be. this is a secret not need to be told, because it's obvious -- daddy TIDAK ADIL, because he always mendahulukan saya. whatever my siblings have (when we were little) i would always have it first..buttttttt..whatever i have usually my siblings tidak dpt. enough said. i'm the special one.

3. because of number (2), saya selalu di gasak oleh my bro. wrestling is not anything new to me. so boys, i'm built rough!

4. before i brush my teeth, saya mesti ada air dlm mulut. i can't brush my teeth with dry mouth. i must have some water, i just do.

5. i never make my bed bila bangun pagi. i never do. it's a once-a-week only ritual (kalau la, kalau saya rajin) or whenever my mummy bising2.

6. saya main netball posisi GK, bila saya turun padang bola jarang tembus (choiii tambirang). my right leg sudah terseliuh i think more than 10 times. ustaz cakap "Ini bukan loose ne, ini badan tak seimbang". thx for pointing that out.

7. seven is my favourite number

8. Di hati ku, ruang terbesar cinta adalah hanya untuk Dzat yang mana jiwa ku ditangan-Nya..Dzal-Jalalil-Wal-Ikram. Hormat dan titisan airmata untuk jantina lelaki adalah hanya untuk al-Muallim, Rasul Junjungan, Muhammad bin Abdullah. penawar segala hati, penerang segala penglihatan, penyelamat jiwa yang kehilangan.

9. i used to like orange (tell me bout it high sch ppl!), tapi that time i secretly like pink...tapi ada org sudah ambil hak mutlak pada benda2 warna pink (EZANEY). malassss nak drama dgn dia. now i love earth tones like warna coklat2, oren2. but most of my shirts consist of 4 colours only. Black, White, Grey and Choc (creams).

10. saya bercita2 tinggi untuk pakai baju kurung 5 hari dlm seminggu. namun, tailor saya yang lembab menyebabkan saya masih pakai jeans ke tempat kerja.

11. even when i'm near mummy, i still miss her dearly.

12. i used to be THIN when i was small...daddy kerja jauh dari kami...everytime kami limpas airport, i'd cry padahal my age time tu baru 2 years old gitu.whenever daddy is not around, i'd get sick. because pls refer to number (2)

13. Saya ada Diploma in Business Studies (Management), tapi before that bercita2 mau ambil law (read:mau jadi wakil rakyat). now i'm satisfied i'm working with my family, and Bi Idznillah, after 5 years i'd start my own with lybby (balik cpt from aus babeeeeeeeeee)

14. nama rumah saya ialah ayang (sayang) my daddy call me by 3 names tho, ayang, manis, and masam. manis is because dia cakap gni "ayang ne manis selalu buat hati daddy happy". masam? whenever saya merajuk, it takes longgggggg time utk di pujuk and bibir mst munjungggggg sgt

15. darjah 1 & 2 saya dpt nombor 1 dlm 4 semester itu. selepas itu, nombor satu tidak pernah wujud dlm report card saya.

16. SAYA SUKA KONTRAKTORs!! saya pernah angan2 mau kawin sama kontraktor, tapi skrg saya open skit saya punya field (mcm susah mau cari yang single). "sayang, carikan abg batik sayang" ahahahaha Ren u know this customer of mine right!!

17. always and always i have in my heart my school friends that never never change.i carry them in my heart.....Lybby, Nas, Chia (bebe), Rena, Wany....awwwww miss u guys.

18. saya sangat peramah, sgt mudah sayang and sgt mudah di sayangi kawan2. jadi kalau ada yang masuk circle kawan itu, sekali saya jatuh sebab kena betray, pasti anda tau betapa salahnya anda cari pasal sama sayaaaaaaaaaaaa (tunjuk samseng)

19. i always entertain myself with my little-inside-joke that only i get

20. when i was little, before sleeping, i'm pray in my heart this two things. (i) Allah, pls bagi saya swimming pool full of air milo. saya suka milo. (ii) SAYA MAU KAWIN NABI YUSUF. sebab Nabi Yusuf yang paling handsome.

21. saya sudah consider sgt2, dan ini muktamad. my marrying age is 28. so i have 4 years untuk belajar masak. sebab Tini baru saja kutuk me "babe, u mau sgt sama dia, bue ka u blajar masak dulu? u mau kc dia makan spagethi saja ari2??" pls. saya pandai masak nasi goreng, mee goreng, spagethi, tauhu jepun, udang masak kuning, ayam masak kicap, (cuba mencari lagi nie)....air bue kira ka?? oh ya, sayur itu saya mahir. jgn saja bagi peria. i can't cook what i don't eat.

22. talking bout food...saya selalu pilih makan roti2 rather than nasi. roti buat hati saya melompat2 kegirangan.

23. bila saya cinta, saya simpan anda dlm hati dan tidak akan saya erase. saya mampu ingat everything u say, when u say it, what u wear, how u smell, how my heart jumps everytime i see u. and i know this is stalker-ish, but i keep everything about u with me till now. so imagine how many "meaningless" things yang saya simpan pasal my exes. i keep every receipt, every paper with your writting. jgn hairan, saya ada kad2 reload yang saya pakai utk reload phone saya waktu kita2 ini bcinta. dan awak pula, saya simpan semua patung yang awak bagi. dan awak, walaupun awak menyakitkan hati saya sgt2, diary saya 2003 masih saya simpan (even ur pic). yang lagi weird Mr. R, saya masih simpan straw n apple pie punya wrapping yang kita makan last together di McD. saya a great lover, i know. sila simpan saya dlm hati seperti saya simpan awak2 sekalian k.

24. paling baru, saya ada simpan bottle yang dat certain someone drank from. saya weird, saya tau!!!

25. BAC for life! tiada yang mampu menggantikan tempat kamu. terhebat di hati saya, tertulus, terjujur. tidak ku dusta, tidak pernah di dusta. tidak ku tinggalkan, tidak pernah di tinggalkan. kasih sayang terjalin InsyaAllah sampai dunia & akhirat. BAC for life! [Noni, Tini, Dk, Reny, Ayang, K.dayang] syukran ya-Khaliq, Engkau beri ku peluang di cintai begini.

26. saya jarang ikut rules. cakap 25, tapi ini number 26. SAYA MUDAH CINTA KAN MANUSIA! (i think i said that few times already)

saya tau ini mbosankan. sorry. saya sudah more than 48hours tidak tidur. excuse me pls.

Thursday, February 5

dilemma

it's a new year, new account book (kunun la), new things to buy, new target to achieve, new budget to make. dlm 2009 yang kononnya saya akan menderita kerana double ASB yang di buat (tahun lalu beriya-iya, skrg rasa la membayar), nampak gayanya old habits day hard. i still want to spend money. on unnecessary things lagi tu. matai laini.

the top things that i want is
1. new laptop
2. new phone
3. upgrade sound kreta
4. ipodddddddddddd

number one tu maybe i can tahan2 lagi, sebab di rumah ne ja sudah ada 3 biji laptop, so i can choose whichever...maybe itu i cancel la dulu (unless c daddy mo belikan) so 1 is laptop out.

then u think now simple la tinggal 3 lagi kan. for a phone, i was thinking of Nokia E71 because saya suka itu qwerty keypad. mesti menaip laju gila trus tu kannnnnn.... and then saya juga bercita-cita untuk upgrade sound kreta.... my bro bilang all in all myb 800++ la (wth?)... tp itu pasti seronok bila kreta saya sudah tum tum tum berjalan2 di kk kannnn...hehehehe....and lastly tu ipod because yang baru sudah keluar kan, i wanted to have one dari first time kuar lagi, tapi that time saya beli my SLR tu (kalau beli both nda kan saya punya perut xmakan, ini perut bukan cas di dinding ah untuk kasi full)

so i prayed, tunjukkan lah yang mana satu i should spend my money on. pls pls pls ya-Khaliq, beri petunjuk Mu pd hamba mu yang lemah dgn nafsu serakah ini hahahahahaha

masalahnya begini.....
when i open c amy punya blog ada la pula dia mblogging pasal ipod yang bru di adoptnya itu...
so dgn gembiranya, saya terima itu petunjuk dari Atas bahawa i should go ahead sama tu ipod....
TETAPI...
bila saya bfon sama perut uyui kg ketiau tu,
saya terima lagi satu petunjuk dari Atas...
sebab bila dia nek keta n start enjin, secara otomatik soundnya terblast...
jadi saya pun bingung?
itu petunjuk juga ka?
myb i should lean more towards yang lg berfaedah (read:sound kreta)
i was thissssss close on making my decision
TETAPI...
bila saya mau tidur malam,
saya tgk fon saya ada 3 txt belum baca...
aik skrg vibrate pun tu phone tida pandai sudah?
nah sah rosak...
astaghfirullah, ini pun petunjuk ka?

jadi mana satu mo ambil dulu ne?
i have to start praying lagi balik ne tau...
(or apply personal loan and beli semua hahahaha)
Rena di RHB yang ajar

KAMI EMO

Jika memang diriku bukanlah menjadi pilihan hatimu
Mungkin sudah takdirnya kau dan aku takkan mungkin bersatu

Harus slalu kau tahu
Ku mencintamu disepanjang waktuku
Harus slalu kau tahu
Semua abadi untuk slamanya

Karena ku yakin cinta dalam hatiku
Hanya milikmu sampai akhir hidupku
Karena ku yakin disetiap hembus nafasku
Hanya dirimu satu yang slalu ku rindu

Jika memang diriku bukanlah menjadi pilihan hatimu...

lirik lagu Ungu tajuk Aku Bukan Pilihan Hati Mu.
dedikasi khas untuk Norafzan Azahari yang melalui tempoh emo (just like me)
tapi nda pa, tenang tenang
semua tenang ya
usah ribut ribut
kalau nda berjaya,
saya akan pastikan saya masih juga melalui fasa 'kompang di palu, pengantin malu'
if nda di dunia,
nda pa di akhirat pun jadiiiiiiiii lah
ini soal jodoh ne nda bue soal lebih2 ne
nanti kena sambar petir hehe
tapi ADA ORG TU nda suka cakap kena sambar petir
nda bagus bilang nya
mbah
iya la di sambar burger mushroom la okkkkk...

Monday, February 2

seems to be ok ok ahh

perasaan saya itu skrang, seperti telan kopi sejuk. u can ask tini what that taste like, she should know. dia itu di hati ku adalah 'district coffee officer', pass tanpa exam, tanpa perlu masuk jadi full-time di starbucks.

bitter. bitter. bitter. n cold.

tapi tatap sadap n di teguk sampai abissssssssss hahahaha

tapi apa2 pun di hati ku tetap ada
mummy, mummy, mummy, baru daddy
(ikut sunnah nabi)
awas tu, Syurga tu di bawah tapak kaki mummy.
nda pecaya p cubuk!

Sunday, February 1

ready, sink, bite!

1. target tempat/area/part daging (meat, 100% meat) yang di pilih. try to visualize it with an X mark on it.

2. move close kepada si mangsa. close. close. closer.

3. buat bual2 kosong, suruh mangsa tgk tempat lain. if necessary (only if necessary) umpan lah dgn isu2 soal hati

4. tanpa teragak2 silalah gigit tempat/area/part daging yang sudah di target with an X visualized on it.

5. keputusannya :

ini adalah hebat sebab kesan ini timbul after 5seconds me kena gigit. ini tidak lain tidak bukan adalah gigitan gigi kapak si noney yang gurangak (RM2 denda!). waiii sakit la beb, nda dpt me tidur malam!!!

 
Blogger design by suckmylolly.com